11. října 2017

Linguine s rajčatovou omáčkou a zelenninou

Upřímně jsem dost "masová" a zeleninu musím vždy pořádně dochutit, aby mi chutnala. Celer a petržel mi chutná jedině ve vývaru, ale ne v talířku s polévkou. I po uvaření polévky je na mě dost aromatický. Proto jsem byla mile překvapená, když jsem ochutnala tuhle omáčku. Doslova jsem se zamilovala do celeru. Byl tak akorát měkký, žádná "mňaga", a chutnal vážně moc dobře. Navíc jsem jídlo vyzkoušela i na dítěti a byl to úspěch :D (Příště bude výzva s brokolicí.)


Recept


pro 2 osoby

- těstoviny Linguine (já použila značku Adriana)
- plechovka krájených rajčat (postačí i loupané)
- tři rajčata
- tři střední mrkve
- tři menší petržele (nebo menší celer)
- jedna cibule
- půlka lilku
- sůl
- tři lžíce olivového oleje

POSTUP

- Nejprve omyjeme zeleninu. Oloupeme mrkev a petržel a nakrájíme, i s rajčaty, na větší kostky. Oloupeme i cibuli, a tu nakrájíme na jemno. Vše dáme do rendlíku, přidáme plechovku rajčat, osolíme, a za občasného promíchání vaříme (bez pokličky) na mírném plameni 30 minut = směs má bublat. Oloupeme i lilek a nakrájíme ho na větší kostky, ty dáme do síta a dobře osolíme. Lilek tak ztratí přebytečnou šťávu a nebude hořký. Po půl hodině plamen stáhneme, do směsi přidáme vymačkané kostky lilku, olivový olej, rendlík přikryjeme pokličkou, stáhneme plamen a necháme omáčku probublávat ještě 20 minut. Jiný hrnec naplníme vodou a přivedeme ji k varu. Vodu osolíme, přidáme linguine, stáhneme plamen a vaříme 8 minut. Těstoviny scedíme a podáváme s omáčkou, zakápneme ještě olivovým olejem a přidáme čerstvé bylinky.

Dobrou chuť :)

Žádné komentáře:

Okomentovat