2. září 2015

Česnečka s krutony

Včera jsem vařila brambory, protože jsem měli na večeři řízky..naše největší klasika:)..a tak mě napadlo. ČESNEČKA! Abyste rozuměli.. Mamka vždycky dělává česnečku z bramborového vývaru. No a brambory se vařily. Česnečku jsem měla naposledy, když jsem měla loni kocovinu. Takže jsem opatrně přecedila brambory, a vařenou vodu z nich přelila do kastrůlku. A bylo:) 
Napadlo mě, že by to chtělo nějakou změnu, než jak ji dělá mamka. Vaří skvěle..tak jako každého mamka..ale každá máme svůj styl. Znáte to:) A krutony mám moc ráda. Tak jako sýr. Bože, zbožňuju sýr! Počasí bylo už konečně příjemnější, takže nic nebránilo tomu, vychutnat si horkou polévku:)



Recept

pro 4 osoby

na polévku
- 1l vývaru z brambor
- 8 stroužků česneku
- majoránka
- libeček
- 1 žloutek
- sůl
- kmín
- tvrdý sýr Cheddar

na krutony
- 4 plátky chleba



POSTUP

POLÉVKA
- Vývar přivedeme k varu a přidáme do něj vylisovaný česnek, špetku soli, kmín, majoránku, libeček. 
- Necháme povařit 15 minut.
- Na závěr za stálého míchání vlijeme žloutek a povaříme ještě 10 minut.
- Mezitím si připravíme krutony.
..pokud vám zbylo pár vařených brambor, tak není na škodu je pomačkat vidličkou a přidat do polévky, povaříme 5minut

KRUTONY
- Chleba nakrájíme na kostky, a nasucho opražíme na pánvi.

Do polévky přidáme naše krutony a nastrouháme na vše sýr dle libosti.
Dobrou chuť :)



Žádné komentáře:

Okomentovat